Често задавани въпроси
РЕЗЕРВАЦИЯ И ЗАКУПУВАНЕ НА БИЛЕТ
КАК МОГА ДА СИ ЗАКУПЯ ЕЛЕКТРОНЕН БИЛЕТ?
Електронен билет може да бъде закупен директно през системата на BusExpress.bg след като избереш дата и автобусна линия (при положение, че има свободни места).
КАК ЩЕ ПОЛУЧA БИЛЕТА СИ?
Самият билет ще получиш веднага след покупката на електронната си поща. За всеки случай проверете и Spam папката си. Ето така изглежда един Примерен билет. Също така в имейлa с билета от BusExpress.bg, ще получиш и линкове за Passbook за iPone и Wallet за смартфоните на Samsung.
Преди да се качиш в автобуса, можеш да покажеш на шофьора на автобуса баркода на билета директно през смартфона или да разпечаташ* целия билет. Различните превозвачи имат различни практики относно вида на билета, който е нужен за пътуването. Затова, след получаването на билета на електронната ти поща, прегледай дали има допълнителни инструкциите на него.
* Съветваме те да използваш рециклирана хартия и черно-бял печат, важно е само баркодът да се вижда ясно.
КОГА МОГА ДА ЗАКУПЯ СВОЯ ЕЛЕКТРОНЕН БИЛЕТ?
Електронен билет може да бъде закупен най-рано 3 месеца преди съответното пътуване и в повечето случаи най-късно непосредствено преди потеглянето на автобуса от началната спирка на линията. Всеки превозвач обаче сам определя кога дадено пътуване да бъде затворено за онлайн продажба, затова те съветваме да не чакаш последния момент, за да купиш своя билет.
МОГА ЛИ ДА АНУЛИРАМ/ПРЕЗАВЕРЯ ПЪТУВАНЕ?
Да, за повече информация се консултирай с Пълните условия за анулиране и презаверка.
КАК И КОГА МОГА ДА РЕЗЕРВИРАМ КОНКРЕТНО МЯСТО В АВТОБУСА?
ВАРИАНТ 1: Ако превозвачът вече знае кой автобус ще извърши пътуването, ще видиш тази опция на стъпката с всички Детайли за пътуването. Просто виж кои са свободните места и резервирай своето.
ВАРИАНТ 2: Различните превозвачи имат различни практики относно резервацията на места: в някои случаи мястото ще ти бъде съобщено на касата на превозвача преди пътуването, a в други превозвачът не работи изобщо с места в автобуса.
ВАРИАНТ 3: Ако превозвачът в последствие предостави опция за резервация на конкретно място, то ще получиш имейл с линк, откъдето да резервираш своето място.
ТРЯБВА ЛИ МИ НЯКАКЪВ ЛИЧЕН ДОКУМЕНТ?
Редовните билети за пътуване в България, закупени през BusExpress.bg, не са свързани с конкретно име на пътника и при качването в автобуса не е необходимо да представяш някакъв друг документ за самоличност. В случай, че билетът е закупен с някакъв вид отстъпка (за пенсионери, ученици, студенти и т.н.), трябва лицето, на чието име е билетът да удостовери, че имате право да ползва въпросната отстъпка, представяйки документа, вписан при закупуването на билета. В противен случай шофьорът има право да изиска доплащане до нормалната цена на билета.
МОГА ЛИ ДА ЗАКУПЯ БИЛЕТ ЗА ПРИЯТЕЛ?
Да, няма проблем, билетите не са свързани с конкретно име. Принципно няма ограничение в броя билети, които можеш да закупиш през BusExpress.bg, като всеки билет се изпраща на посочения имейл адрес. Също така можеш да преотстъпваш билет, но НЕ МОЖЕШ да препродаваш билети с цел печалба.
МОГА ЛИ ДА ЗАКУПЯ БИЛЕТ НАМЯСТО?
Да, с тази разлика че, може да няма свободни места. Затова, ако не искаш да рискуваш, да чакаш на опашка пред автобуса или да подраняваш, просто купи своя билет предварително през системата на BusExpress.bg.
КАКВИ НАЧИНИ НА ПЛЩАНЕ ПРИЕМАТЕ?
Към момента приемаме електронни плащания през системата на ePay.bg и директни плащания с дебитна/кредитна карта през системата на БОРИКА.
ОТКЪДЕ МОГА ДА ПОЛУЧА ПРОМОЦИОНАЛЕН КОД?
Промоционални кодове за отстъпка на автобусни билети може да получиш от различни кампании на BusExpress.bg или нашите партньори. За да не изпуснеш страхотните оферти, които постоянно подготвяме, просто се регистрирай и ние ще те информираме своевременно.
КАК ДА ИЗПОЛЗВАМ СВОЯ ПРОМОЦИОНАЛЕН КОД?
По време на резервацията на своя билет, в стъпката преди плащането ще видиш полето за въвеждане на промо код. Имай предвид, че всеки код може да бъде ползван еднократно и не може да бъде комбиниран с друг вид отстъпка или промо код.
РЕГИСТРАЦИЯ И РАБОТА СЪС САЙТА
ЗАДЪЛЖИТЕЛНА ЛИ Е РЕГИСТРАЦИЯТА?
Не, но създаването на профил отнема не повече от няколко минути, а в последствие прави резервацията и плащането много по-бързи и удобни.
Не запазваме номера на банкови карти и т.н. и не предоставяме каквито и да било данни от профила на трети лица.
КАКВО Е ПОТРЕБИТЕЛСКОТО МИ ИМЕ/ПАРОЛА?
За потребителско име системата ползва въведения имейл адрес. Ако случайно забравиш потребителското си име или парола, избери бутона “забравих” в полето за въвеждане и следвай описаните стъпки.
СИГУРНА ЛИ Е КОМУНИКАЦИЯТА СЪС СЪРВЪРА?
Гарантираме сигурността при обмена на лични и платежни данни, използвайки SSL криптиране на връзката.
КАКЪВ БРАУЗЕР ДА ПОЛЗВАМ?
Няма ограничение за браузърът, който да ползваш, но те съветваме да ползваш най-новите версии на популярните браузъри. Сайтът е тестван и работи безпроблемно на IE8+, FireFox, Chrome и Safari.
Ако имаш някакъв проблем с показването на съдържанието или забележиш някакви бъгове, не се колебай да се свържеш с нас.
ПЪТУВАНЕ, БАГАЖ И УДОБСТВА
ДО КОИ ДЕСТНАЦИИ ПРЕДЛАГАТЕ БИЛЕТИ?
Към момента усилията ни са насочени пълното покриване на вътрешните линии в страната, като съвсем скоро очаквайте и включване на най-популярните международни дестинации.
Ако искате да получавате актуална информация за подобренията по сайта, нови линии и отстъпки, просто се регистрирайте за нашия бюлетин.
КАК ДА РАЗБЕРА ОТКЪДЕ ТРЪГВА АВТОБУСА?
На билета ти има упоменато точното име на спирката. При налична информация за адреса и/или GPS координати, тази информация също ще бъде отбелязана на самия електронен билет.
Също така за твое удобство по време на резервацията на билета, ако кликнеш върху името на спирката, ще се отвори микространицата на спирката, където може да намериш подробна информация за нейното местоположението и как да стигнеш до там.
МОГА ЛИ ДА СЕ КАЧА В АВТОБУСА ОТ СПИРКА РАЗЛИЧНА ОТ ТАЗИ НА БИЛЕТА?
Да, стига спирката да е една от обявените за маршрута. В такъв случай обаче нямате право на възстановяване на разликата в цената.
МОГА ЛИ ДА СЛЕЗНА НА СПИРКА ПО ЖЕЛАНИЕ?
Да, стига спирката да е една от обявените за маршрута. Също както и в градския транспорт „светофарите не са спирки“.
ТРЯБВА ЛИ ДА СЕ ПРЕКАЧВАМ ПО ВРЕМЕ НА ПЪТУВАНЕТО?
BusExpress.bg продава главно директни линии, но в определени случаи може да ти предложим и билет с прекачване. При закупуване на такъв билет, трябва да избереш часовете за пътуване така, че да имаш време за смяната.
В този случай става въпрос за две отделни пътувания и ние не даваме гаранция, че ако единият автобус закъснее, то другият ще го изчака, тъй като всеки превозвач има информация само за собствените си продадени билети.
КОЛКО БАГАЖ МОГА ДА ПРЕВОЗВАМ?
Всеки превозвач сам определя максималното допустимо количество багаж за един пътник, затова при регистрацията просто прегледай условията на съответния превозвач.
МОГА ЛИ ДА ПРЕВОЗЯ КОЛЕЛО, СКИ, СНОУБОРД?
Това зависи от условията на превозвача, затова при регистрация ги прочети внимателно. Много е вероятно, ако няма упомената информация за обемисти багажи, такава услуга да не се предлага.
МОГА ЛИ ДА ПРЕВОЗВАМ ДОМАШНИ ЛЮБИМЦИ?
По време на резервацията, при избор на пътуване, под бутона запази има линк “виж детайли”, където е показано дали е разрешено превозването на домашни любимци.
ИМА ЛИ ТОАЛЕТНА В АВТОБУСА?
По време на резервацията, при избор на пътуване, под бутона запази има линк “виж детайли”, където е показано дали е автобусът разполага с WC. При всички случаи всички курсове спазват установените интервали за почивки по време на пътуването.
ИМА ЛИ БЮФЕТ В АВТОБУСА?
По време на резервацията, при избор на пътуване, под бутона запази има линк “виж детайли”, където е показано дали автобусът предлага бюфет с храни и напитки.
КАК МОГА ДА ПОЛЗВАМ Wi-Fi В АВТОБУСА?
Това е услуга на конкретния превозвач и в някои автобуси има на разположение безплатен Wi-Fi. Ако твоят автобус предлага тази екстра, просто попитай шофьора за данните за достъп.